Andrei a vrut ca soția lui să-l însoțească în călătoriile cu bicicleta, deși ea nu știa să pedaleze.
A apelat la ajutorul prietenilor pasionați de biciclete și a găsit un tandem la mâna a doua. Bicicleta era în Botoșani și Tică Darie tocmai se pregătea să facă un tur cu ea prin Europa pentru a milita pentru Salvarea Roșiei Montane.
Andrei a așteptat întoarcerea tandemului câteva luni, în Craiova. ” În momentul în care a ajuns se vedeau pe ea cei 3000 de km făcuți. Arăta destul de rău, cu un sistem de frânare din anii ’80 și o vopsea care văzuse cu siguranță și vremuri mai bune.” povestește el.
Băieții de la BBYXSports i-au recomandat să o vopsească la BițaColor și bicicleta a ajuns la noi la atelier în aceeași săptămână. Alegerea culorii a fost cea mai grea provocare și după vopsirea cadrului, bicicleta a fost echipată cu piese noi.
”Momentul în care am întrat în atelier și am văzut bicicleta o să rămână cu mine toată viața. Era uimitoare, o diferență de la cer la pământ de la ce fusese la ce ajunsese.” își amintește Andrei.
”Culoarea cadrului te uimea și era conturată și mai mult de celelalte piese negre care erau montate pe tandem.” spune el despre vopsirea bicicletei.
Andrei a contrazis toate părerile celor care-i spuneau că e imposibil să mergi pe tandem, cu un om în spate care să nu știe să meargă pe bicicletă. A făcut 120 de km, de la Craiova la Horezu, cu un prieten, și când a coborât de pe bicicleta era odihnit. La vară speră să facă o tură pe Transalpina pe ea. El crede că acesta va fi prima bicicletă tandem pe Transalpina.
De parte de mecanică s-au ocupat cei de la BBYXSports și iată ce-au făcut:
-
Au schimbat roata din fața cu totul
-
Furca față a fost schimbată cu una second hand care a fost vopsită odată cu cadrul pentru a permite montarea unui sistem de frânare V-Brake
-
Frâna spate a rămas cea originală, dar au fost schimbate tampoanele de frânare cu unele mai mari pentru a maximiza capacitatea de frânare
-
Cablurile au fost toate înlocuite, iar cămășile au fost înlocuite cu un model nou în culoarea cadrului
-
Ghidonul a fost schimbat cu unul care să se asemene cu cel din spate
-
Manșoanele ghidoanelor au fost schimbate cu un model ergonomic, comod la turele lungi de peste 50 km
-
Sistemul de pedalare a suferit cele mai multe modificări. Ambele pedaliere și foile au fost înlocuite, sistemul de transfer a puterii de la pedalele din fața a fost mutat pe partea dreaptă a bicicletei folosind foaia mică
-
Pinionele au fost și ele înlocuite cu un sistem Shimano cu 9 pinioane și deraior
-
Aripile originale de metal au fost înlocuite cu un model mult mai ușor din plastic, portbagajul a fost schimbat cu unul nou din aluminiu
-
Cricul original a fost înlocuit cu unul mult mai robust asemănător cu cele întâlnite la scutere, care suspendă complet roata din spate
-
Cauciucurile au fost schimbate cu un model Town & Country de la Continental. Tijele de șa și bineînțeles șeile au fost schimbate